Żel do zadań specjalnych - Holika Holika Aloe 99% Soothing Gel

Szał na azjatyckie kosmetyki wciąż trwa. Kolorowe, pomysłowe, wesołe opakowania przyciągają oko. Zawartość również bywa ciekawa.

Poza jednorazowymi przygodami z maskami w płatach (które mnie jakoś szczególnie nie zachwyciły), testowałem jeden koreański kosmetyk, z którym nie rozstaję się do dziś.

Żel aloesowy Holika Holika Aloe 99% Soothing Gel wyróżnia się wśród podobnych produktów konkurencyjnych marek opakowaniem w kształcie... liścia aloesu. To była pierwsza cecha, która skłoniła mnie do sięgnięcia po ten kosmetyk.


Powiesz, że to plastikowy liść, a może to fajny kosmetyk.


Aloes jest jedną z moich ulubionych roślin stosowanych w kosmetologii, ponieważ zawiera ogrom cennyych dl skóry substancji biologicznie czynnych takich jak witaminy, minerały, cukry, kwasy tłuszczowe i aminokwasy. Żele aloesowe innych firm (np. Gorvita) nieraz ratowały moją skórę z opresji.

W przypadku żelu z firmy Holika Holika rzeczywiście pierwszym, a więc najbardziej stężonym składnikiem, jest sok z liści aloesu (Aloe barbadensis leaf juice). Dostajemy w opakowaniu to, na co wskazuje nazwa i czego się słusznie spodziewamy.

Dalej w składzie znajdziemy wiele wyciągów roślinnych, na przykład z wąkrotki azjatyckiej (Centella asiatica extract). Inne rośliny, z których ekstrakty są zawarte w tym kosmetyku to lotos (Nelombium speciosum flower extract), bambus (Bambusa vulgaris extract), ogórek (Cucumis sativus fruit extract), kukurydza (Zea mays leaf extract), kapusta (Brassica oleracea capitata leaf extract)  i melon (Citrullus lanatus fruit extract).

Skład.


Holika Aloe 99% Soothing Gel jest mistrzem w łagodzeniu wszelkich podrażnień skóry. Przetestowałem go na skórze uszkodzonej goleniem, a także po zabiegach z wykorzystaniem agresywnych substancji złuszczających. W obu przypadkach nałożenie warstwy tego żelu przynosiło natychmiastową ulgę, a skóra błyskawicznie go wchłaniała.

Żel aloesowy stosuję zazwyczaj wieczorem na całą twarz. Jak wspomniałem wyżej, produkt ten jest bardzo przydatny, gdy skóra jest mocno zmaltretowana ciągłym złuszczaniem. Kosmetyk ten ma również działanie antytrądzikowe, ponieważ przyspiesza gojenie niedoskonałości i zapobiega powstawaniu nowych. Jest to jeden z niewielu skutecznych produktów działających oczyszczająco na skórę, który przy okazji nie podrażnia jej i nie przesusza - wręcz przeciwnie, żel aloesowy ma również solidne działanie nawilżające. Produkt można bez obaw nakładać również na okolice oczu. Sok z aloesu w połączeniu z wyciągiem z wąkrotki azjatyckiej ma również działanie przeciwstarzeniowe.

Producent twierdzi, że Holika Aloe 99% Soothing Gel może być stosowany na włosy w celu ich nawilżenia, jednak ja nigdy nie stosowałem go w taki sposób. Moja twarz tak go uwielbia, że żal byłoby mi go wylewać na głowę.

Przychodzą mi do głowy dwa minusy tego produktu. Po ściśnięciu opakowania za każdym razem wylewa się zbyt duża ilość produktu, przez co spada wydajność. Holika Aloe 99% Soothing Gel jest słabo dostępnym kosmetykiem, nie znajdziecie go w popularnych drogeriach takich jak Rossmann czy Superpharm. Ja swój obecny egzemplarz zakupiłem w Kontigo - za 250 ml zapłaciłem 34,99 zł.

Ten wielofunkcyjny kosmetyk przyda się w każdej łazience. Remedium na podrażnioną i wysuszoną skórę, na dowolnym obszarze ciała. Żel Holika Holika pomoże ukoić skórę spaloną słońcem, jeśli przesadzicie z opalaniem. Spełni się też doskonale jako lekki, nietłusty nawilżacz dla posiadaczy cery mieszanej lub tłustej, dotkniętej trądzikiem.


Komentarze

Popularne posty